Contribuie la acest articol
Automobil de formă aerodinamică cu patru roţi montate înăuntrul formei aerodinamice, realizata intre anii 1922-1924 de Aurel Persu si brevetata in Germania la 19 septembrie 1924, este un vehicul de forma picăturii de apă în cădere, forma aerodinamică ideală. El astfel a ajuns la coeficienţi aerodinamici de 0,22.
Automobilul este dotat cu frâne pe saboţi, care acţionează doar pe roţile din spate. Datorită distanţei reduse dintre roţile din spate, inventatorul a renunţat la diferenţial în transmisie. Motorul tip A-G f Automobilbau Berlin, este cu ardere internă şi cu aprindere prin scânteie; are 4 cilindri în linie, o putere 6/20 P.S., alezajul 64 mm, cursa 110 mm şi cilindreea 1400 cmc. Cutia de viteze este de aceeaşi fabricaţie ca şi motorul, iar demaratorul este produs de firma Eisemann, tipul MKI-12, nr.14328. Magnetoul are aceeaşi fabricaţie, iar carburatorul este produs de firma Arthur Haendler Co. Berlin.
Aurel Perşu a adus automobilul în România, parcurgând cu el peste 120.000 km, cu o viteză maximă de circa 80 km pe oră si datorită lipsei diferenţialului putea lua viraje foarte strânse cu 60 km pe oră în deplină siguranţă. Automobilul a fost donat Muzeului Naţional Tehnic „Dimitrie Leonida” în 1969, şi este în stare de funcţionare şi astăzi.
Autocamionul este realizat la uzinele "23 August" pe baza documentatiei tehnice sovietice: constructia diferentialelor a fost inspirata dupa tipul camionului ZIS-150, cea a suspensiei dupa tipul ZIS-151 iar rotile cu genti, directia si franele pneumatice dupa cele ale trolebusului sovietic M.T.B.
Tractorul de 120 H.P. este realizat la uzinele "23 August" cu ajutorul unei bogate documentatii tehnice sovietice, tractorul pe senile are o forta de circa 10.000 de kg. si poate urca fara efort terenuri inclinate de pana la 45 de grade.
Autobuzul cu etaj este primul model de acest fel construit la noi in tara. La constructia acestuia au fost folosite agregate de la diferite masini si poate transporta pe scaune 74 de persoane, adica dublul obisnuit acelor timpuri. Autobuzul a fost introdus in circulatie pentru traficul de pasageri pe ruta Bucuresti – Amara.
Automobilul "Rodica" - prototip conceput în totalitate de către inginerul Nicolae Lucaci din Braşov şi finalizat în 1957. Caroseria era de tip cabriolet, cu geamurile laterale detaşabile. Prototipul avea cu un motor de 13 CP, proiectat şi realizat de acelaşi inginer, cu care putea atinge maxim 100 km/h. În mai 1958 parcursese deja 15.000 km, cu bune performanţe.
Automobilul Gheorghe Gal - automobil homemade din anii '50 construit de Gheorghe Gal din Bucuresti, este dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100km si o viteza maxima de 75km/h. Automobilul este dotat cu doua locuri, directia pe rotile din fata, schimbatorul de viteze la volan, franele actioneaza toate ce 3 roti, ecartament de 1,35m si lungime de 2,60m.
Automobil Oszkar Beke - automobil homemade din anii '50 construit de un maghiar (Oszkar Beke) din Oradea cu motor 1 cilindru de BMW Isetta.
Automobile Virgilius Justin Capra sunt automobile realizate din materiale ieftine si cu un consum redus de carburant sau electrice.
Hamster este un automobil conceput pentru trupele de parasutisti ale Armatei Române, ea putand fi parasutata din avion. Acest automobil este conceptie proprie Turbomecanica, construit din piese Dacia si Aro. Primul automobil creat a fost Hamster 1 (automobil 4x2 cu motor racit cu aer si cu 4 locuri), al doilea Hamster 2 (automobil 4x2 cu motor racit cu apa si cu 6 locuri) si al treilea Hamster 3.1 cu tractiune 4x4 si garda marita la sol si intr-un final Hamster 3.2, fiind varianta imbunatatita tehnologic.
TAR-76 (tractor romanesc mijlociu de artilerie) si TMA-83 (tractor mijlociu de artilerie romanesc) sunt produse dupa anii '80 la Baza de Reparatii Tancuri si Autotunuri de la Mizil (infiintata in anul 1951). Autovehiculele sunt destinate tractarii materialelor de artilerie si altor categorii de remorci speciale pe timpul deplasarilor in teren si in conditii meteorologice nefavorabile. Sunt echipate cu un motor Diesel D 199-12 V (12 cilindrii in V, 360 CP), cutia de transmisie este de 5+1 trepte de viteza si pot tracta remorci speciale in greutate maxima de 18000 kgf concomitent cu transportul incarcaturii utile de 4000 kgf. Viteza maxima pe sosea fara sarcina si remorca este de 52 km/h si cu sarcina si remorca de 42 km/h pe sosea si 25 km/h in teren.
De Karaso Simplon este un autoturism cabrio exotic, realizat in Resita, in stilul roadsterelor din anii '50 realizat preponderent manual (caroserie monobloc din rasina poliesterica armata cu fibra de sticla montata pe o infrastructura (Dacia Solenza) echipata cu motor Renault E7J: 1390 cm3, 75 CP, 114 Nm. Finisaje: tapiterie din piele ecologica, prelata din bumbac, bord din lemn, mocheta, ornamente exterioare nichelate, sigle gravate manual, toate realizate unicat.
Uzina Mecanina Mija Minitractor este echipat cu motor de 12,5CP (1 cilindru, 454 cmc) cu un consum de motorina de 1 l/ora, cu o cutie cu 3+1 viteze.
Ceahlaul 4601 este realizat de societatea Mecanica Ceahlaul si este echipat cu motor fabricat de VM Motori Italia de 46CP (2.081 cmc), EURO 3.
Autovehicul multifunctional 35.34 FAEK, prototip realizat de INAR Brasov, este echipat cu motor Perkins 403 C-15 de (diesel, 3 cilindrii in linie, 34CP), cutie de viteze 5+1, tractiune 4x4.
Telemac HT-125 este o macara realizata de societatea UBEMAR SA si este echipata cu motor de 68CP, EURO 3, tractiune 4X4 si o viteza maxima de 20 km/h. Sarcina maxima la raza de 3m este de 12.5 tone si o inaltime maxima la carlig de 13,3 metri.
Telemac HT-250 este o macara cu motor de 210CP, tractiune 4X4 si o viteza maxima de 30 km/h. Sarcina maxima la raza de 3m este de 25 tone si o inaltime maxima la carlig de 22 metri si cu prelungitor de 30 metri.
SC Hart SA a fost fondata in 1973 in Miercurea Ciuc. In 1976, compania a construit primul sau tractor sub marca Hart, care este o abreviere de la Harghita. Din 1978-1983, Hart a construit tractoare licențiate de la Fiat, iar în 1983 au inceput asamblarea tractoarelor Hart SM 800. Hart a introdus Hart 200 si 200DT in 1983, iar din 1994 - 1997 a construit modele de 45 CP, 53 CP, 64 CP. Unele dintre tractoare au fost construite sub licenta UTB. In 2009, compania a ajuns in lichidare.
Trio 003 este un prototip realizat de studentii de la Universitatea "Ovidius" din Constanta si este un automobil cu trei locuri, o lungime de 2,5 metri si care poate functiona cu trei tipuri de carburanti: alcool (tuică), benzina si gaz. Consumul este in jurul valorii de 5 litri de benzina la suta de kilometri, 6 litri la suta, dacă se foloseste alcool si 5 la suta pentru gaz. Modelul dispune de un motor in 3 cilindrii racit cu apa de 35 CP si poate atinge o viteza de 120 km/h la motorizarea pe benzina si 60 km/h la motorizarea cu alcool.
DV/DT este un roadster romanesc realizat de patru studenti de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi, este unicat in Romania.
Crruz Concept este un alt roadster romanesc realizat la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi.